Pastiersky list z decembra 2013 pripomína moslimský fundamentalizmus
Friday, 10 January 2014 | Zošity humanistov č. 99
Rastislav Škoda
Pastierskym listom z decembra 2013 vyvolávajú páni biskupi v našom štáte atmosféru ohrozenia existencie národa tzv. kultúrou smrti. Od použitia tohto nepekného výrazu pápežom Jánom Pavlom II. sa pod kultúrou smrti rozumie všeličo, ale teraz majú biskupi na mysli predovšetkým rovnopohlavné manželstvá. Neupierame im právo dovolávať sa svojej náboženskej dogmy pre svoju katolícku komunitu. Upozorňujeme ich však na skutočnosť, že žijeme v demokratickom štáte a iné svetonázorové zoskupenia majú rovnaké právo hlásať svoje presvedčenia. Ako sami naznačujú, rozhodnutie padne pri voľbách a svetové trendy naznačujú, ako bude vyzerať. Je pravdepodobné, že dogma padne aj u nás.
Pri výzve veriacich k ostražitosti však páni biskupi používajú argument, ktorý je veľmi nemiestny až nebezpečný. Dnešnú spoločenskú situáciu na Slovensku opakovane porovnávajú s ohrozením existencie národa v minulosti, keď Slováci neváhali umierať za ochranu vlasti. Pokiaľ viem, bolo to dvakrát, v rokoch 1848 a 1944; to druhé dátum biskupi neradi počúvajú. Čo však chcú povedať vetou:
„Od nás sa ešte taká veľká obeta nežiada, ale žiada sa, aby sme boli ostražití… a aby sme pre zachovanie rodiny urobili všetko, čo je v našich silách.“
Čo tu znamená slovko „ešte“? Dúfam, že neznamená, že raz, možno čo nevidieť, príde čas, keď bude treba neváhať umierať za ochranu… ich predstavy „ochrany života“. Čo všetko je v našich silách? Aký rozdiel je medzi obranným a útočným bojom? A ako si kňazi predstavujú to umieranie? Dúfam, že sa dištancujú od moslimských fundamentalistických atentátnikov aj od amerických strelcov na lekárov, uskutočňujúcich indikované interrupcie. Príklad nazaretskej rodiny nesedí. Nepoložila život za budúce evanjelium, ale odchodom do ústrania ho zachránila.
Nepovažujem za prípustné vyvolávať atmosféru bratovražedného boja medzi malou časťou slovenských katolíkov a modernistami, ako to robí tento pastiersky list.
3 Comments to Pastiersky list z decembra 2013 pripomína moslimský fundamentalizmus
Ktosi na blogu napísal: “Nebojím sa, žeby Jano s Jožom, ktorí spolu žijú, ohrozoval moju rodinu, ale sa bojím tých katolíkov, ktorí budú na moju dvanásťročnú dcéru, ak dospie a bude inak orientovaná, ukazovať opovržlivo prstom.” A takéto správanie sa veriacich katolíkov navodzujú posledné tzv. pastierske listy. RKC je podvodnícka a nebezpečná organizácia. Treba ju kritizovať a pranierovať.
January 14, 2014
obavam sa ze nasi krestankovia su rovnako fanaticki ako uterakove hlavy. ak zacnu v kostoloch hlasat nasilie, k prelievaniu ateistickej krvy nebude daleko
January 14, 2014
Kresťania, aspoň na Slovensku, nespravia také niečo, aby došlo k prelievaniu krvi, čiže k násiliu. Hovoria všeličo, ale násilie nebudú robiť.
Pridaj komentár
Rubriky
Linky
Hľadaj
Nové komentáre
- Cvičenia - Polemika o vede, viere a ideológii on Drobné správy v ZH 32
- Nezmysel, že zlo neexistuje – Humanisti.sk on Nezmysel, že zlo neexistuje
- Lemmy on Nezmysel, že zlo neexistuje
- Silvermanova stávka – Humanisti.sk on Silvermanova stávka
- Racionalita viery podľa J. Grygara - Polemika o vede, viere a ideológii on Racionalita viery podľa J. Grygara
- Lemmy on Tak vravel Zarathustra
- pocudovany on Tak vravel Zarathustra
- Pavol Stankovič 1953 on Georgijské kamene – granity smerníc
- Zamyslenie nad jedným falošným listom – Humanisti.sk on Zamyslenie nad jedným falošným listom
- Zamyslenie nad jedným falošným listom – Humanisti.sk on Hlboko veriaci neverec Einstein
- Nealternatívna alternatíva – Humanisti.sk on Humanistický manifest 2000
- Humanistický svetonázor – Humanisti.sk on Predstav si, nebo neexistuje – 3. kapitola
- Dlhoročný ateista sa už necíti byť kresťanom – Humanisti.sk on Predstav si, nebo neexistuje – 3. kapitola
- Eduard Chmelár: „Nie som veriacim kresťanom…“ – Humanisti.sk on Vrenie medzi humanistami po Dni humanistov 2012
- viera schmidtová on Ružík Vladimír – životopis
January 14, 2014